+1-888-365-2779
Try Now
More in this section

Forums / Bugs & Issues / Configuration error

Configuration error

2 posts, 0 answered
  1. Davide
    Davide avatar
    1 posts
    Registered:
    19 Mar 2008
    01 Apr 2008
    Link to this post
    Hello,
              we are getting this error message on some pages we have created.

    [the message is in Italian, but I think you can understand the meaning of it as well]

    Errore di configurazione.

    Descrizione: Si è verificato un errore durante l'elaborazione di un file di configurazione necessario per soddisfare la richiesta. Verificare i dettagli dell'errore specifico riportati di seguito e modificare il file di configurazione in modo appropriato.

    Messaggio di errore del parser: Non è possibile utilizzare una sezione registrata come allowDefinition='MachineToApplication' al di sotto del livello di applicazione. L'errore può essere dovuto alla presenza di una directory virtuale non configurata come applicazione in IIS.

    Errore nel codice sorgente:

    Riga 78:       </assemblies>
    Riga 79:     </compilation>
    Riga 80:     <roleManager enabled="true" cacheRolesInCookie="true" defaultProvider="Sitefinity">
    Riga 81:       <providers>
    Riga 82:         <clear />
  2. Georgi
    Georgi avatar
    3583 posts
    Registered:
    28 Oct 2016
    03 Apr 2008
    Link to this post
    Hi Davide,

    Usually, this error appears if the project's virtual directory is not configured as an application in IIS. Are you sure this happens only on certain pages in your project, or you see the error when you are trying to create a project? In case you are trying to create a project, please follow the steps below:
    1. Open IIS.
    2. Right-click the project's virtual directory and from the dropdown menu, select Convert to Application.
    3. Restart IIS.
    4. Try running the Project Creation wizard again.

    If you see this error in the administrative part, please provide more details, for example, something specific for these pages.
    Thank you for your cooperation in advance.

    Don't hesitate to contact us if this does not eliminate the problem. 
     

    Greetings,
    Georgi
    the Telerik team

    Instantly find answers to your questions at the new Telerik Support Center
2 posts, 0 answered